VectorWorks forum: Aantekeningen Koppelen Tussen Verschillende Zichtvensters - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Aantekeningen Koppelen Tussen Verschillende Zichtvensters

#1 Gebruiker is offline   Pascal 

• Expert
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Interests:DTP, jeugdvoetbal
  • Stad:Loker

Gepost 08 July 2017 - 08:46 PM

Zou er een methode bestaan om aantekeningen te koppelen tussen verschillende zichtvensters
Ik verklaar me nader.
Met de invoering van de digitale bouwaanvraag maken wij onze plannen op een groot plan. Dit voor klant en eventueel aannemers
zo heb ik op dit plan een zichtvenster van bvb fundering, grondplan, snede en gevels. Het gebeurt dat op deze zichtvensters aantekeningen worden gemaakt.
Eenmaal het grote plan af is dupliceer ik deze zichtventers en verplaats ze via infopalet naar de afzonderlijke digitale plannen.
Het gebeurt soms dat er daarna toch nog wat aanpassingen moeten gebeuren of extra zaken in de aantekeningen worden gemaakt.
Nu dien ik deze in beide zichtvensters door te voeren. Dus zou er een methode bestaan dat ik deze aantekeningen in mijn zichtvenster groot plan maak en ze ook automatisch
bijgewerkt worden in de kleine plannen?

Pascal
iMac (27-inch, eind 2013)
27-inch (2560 x 1440)
NVIDIA GeForce GTX 775M 2048 MB
Geheugen 16GB
OS El Capitan 10,11.6
IPF825 Canon plotter
Richoh printer/scanner
Vectorworks 2018 Architectuur SP1+ Renderworks
0

#2 Gebruiker is offline   nidecker 

• Expert
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Interests:3D-Windsurfen-snowboarden-MTB
  • Stad:Brasschaat

Gepost 10 July 2017 - 12:43 PM

Niet dat is weet, maar kan je geen laag/klasse aanmaken en je aantekeningen daarin zettenen zo met je laag/klasse in je zichtvensters spelen. Je kan ook de zichtvenster dupliceren en enkel die laag aanzetten en de twee zichtvenster groeperen zodat je iets verplaatst de rest ook meegaat. Anders zou ik het ook niet weten
Freelance tekenaar

Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
0

#3 Gast_Onink_*

• Groep: Guests

Gepost 20 July 2017 - 09:34 AM

Wellicht kun je van de aantekeningen ook een 2d symbool maken.
Dan verandert hij overal automatisch mee.
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers