VectorWorks forum: Welke Plugin Voor Vw Naar Cinema4D? - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Welke Plugin Voor Vw Naar Cinema4D?

#1 Gebruiker is offline   3D-artist 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 08-July 12
  • Stad:Amsterdam

Gepost 10 July 2012 - 04:12 PM

Hallo!

Welke plugin moet ik gebruiken om vanuit VW2011 met Renderworks te exporteren naar Cinema4D Studio R13?
Als ik de 'Zend naar Cinema4D' optie gebruik en kies voor nieuwe scène werkt dat super, totdat ik in VW mijn model aanpas en opnieuw zend naar C4D kies en de scène update/bijwerk.
Dan moet ik dus alle materialen opnieuw toekennen aan alle onderdelen, ook als ik qua namen in C4D niets wijzig...

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Het kost mij nu erg veel tijd om steeds weer opnieuw alles toe te kennen en weet zeker dat dieet niet de bedoeling kan zijn.

Hoor het graag!
Bernard!
- Apple iMac 3.06 Ghz Intel Core Duo 2, Mac Os X 10.7.4
- Vectorworks 2011, Standaard, Architectuur & Interieur, Renderworks
- Cinema4D Studio R13
0

#2 Gebruiker is offline   3D-artist 

• Nieuwkomer Forum

Gepost 16 July 2012 - 08:53 PM

Hmm, heeft er echt niemand een idee???
- Cinema4D Studio R13
0

#3 Gebruiker is offline   Bart 3D 

• Expert
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Interests:3D - Design
  • Stad:Barneveld

Gepost 17 July 2012 - 02:18 PM

Bekijk Post 3D-artist, op 16 July 2012 - 08:53 PM, zei:

Hmm, heeft er echt niemand een idee???

Hoi, dat kan via de tab 3d en dan export/merge c4d, als het goed is heb je hier apart een plugin voor gehad die je apart moest installeren.
Dit gaat via de oude en bekende manier en niet via renderworks, dat is de zend naar c4d export.
Je vervangt de materialen/klassen door nieuwe materialen en veranderd de naam in de oude klasse naam, nu hoef je niet steeds de materialen aan te passen
als je je scene/model update. Bewaar alle materials als een file, save materials.

Mijn ervaring is wel dat je schaal anders uit kan vallen met deze manier van export, model is kleiner, maar dat is een kwestie van verschalen of de import
in Cinema4d van je vectorworks instellingen aanpassen als het goed is, moet ik zelf ook nog eens naar kijken.

Ik gebruik namelijk beide exportmethode.

succes, Bart 3d
Freelance designer/visualizer Expo
Macbook pro retina MacOS High Sierra VW 2018 Arch/Int-RW-C4D visualize R19
0

#4 Gebruiker is offline   3D-artist 

• Nieuwkomer Forum

Gepost 23 July 2012 - 05:08 PM

Bekijk Post Bart 3D, op 17 July 2012 - 02:18 PM, zei:

Hoi, dat kan via de tab 3d en dan export/merge c4d, als het goed is heb je hier apart een plugin voor gehad die je apart moest installeren.
Dit gaat via de oude en bekende manier en niet via renderworks, dat is de zend naar c4d export.
Je vervangt de materialen/klassen door nieuwe materialen en veranderd de naam in de oude klasse naam, nu hoef je niet steeds de materialen aan te passen
als je je scene/model update. Bewaar alle materials als een file, save materials.

Mijn ervaring is wel dat je schaal anders uit kan vallen met deze manier van export, model is kleiner, maar dat is een kwestie van verschalen of de import
in Cinema4d van je vectorworks instellingen aanpassen als het goed is, moet ik zelf ook nog eens naar kijken.

Ik gebruik namelijk beide exportmethode.

succes, Bart 3d

Hoi Bart,

Daar gaat het dus fout, deze export plugin heb ik niet...
Waar heb je die dan vandaan?

Gr.
- Cinema4D Studio R13
0

#5 Gebruiker is offline   Stein 

• Nieuwkomer Forum
  • Lid geworden: 18-December 09
  • Stad:Antwerpen

Gepost 27 July 2012 - 01:36 PM

Hoi,

Er zijn op dit moment 2 hanteerbare manieren waarop je kan exporten naar CINEMA 4D:

1) dmv Renderwoks (zend naar C4D) maar deze vertoont inderdaad op dit moment nog een aantal bugs, waardoor deze geweldig is voor een eerste export maar updates verlopen niet altijd even soepel. zie video

2) met de oude exportplugin zoals je die kende uit Vectorworks 2010 en ouder. Deze moet je voor een versie 2011 of 2012 zelf installeren, stuur dus best een mailtje naar de support-dienst van Vectorworks of CINEMA 4D via het online supportformulier, Design Express kan je de nodig plugin bezorgen via die weg.

Hopelijk zijn binnenkort de problemen die zich nu voordien met 'zend naar CINEMA 4D' opgelost, zodat een foutloze export en update mogelijk is.

Stein
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers