VectorWorks forum: Foutieve Spiegeling Achter Gebogen Glas - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Foutieve Spiegeling Achter Gebogen Glas

#1 Gebruiker is offline   valerie 

• Trouwe forumbezoeker
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 04-January 10
  • Stad:Ursel

Gepost 12 October 2011 - 09:08 AM

Er gebeurd een verkeerde reflectie van het vlees achter het glas van de toonbank.
Dit is waarschijnlijk een verkeerde berekening omdat het glas gebogen is.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Eerder heb ik dit ook eens voor gehad maar dit kon ik oplossen door een compositing tag te plaatsen en 'seen by refrection' uit te vinken.

Alvast bedankt!

Dit is de link van 'transfer big files' om de file op te halen (lukte niet om dit bestand toe te voegen)

https://www.transfer...e_CjXoZDlKGnjg2
Vectorworks 2010

Cinema4d R11

Systeem: Intel Core I7 - 8GB RAM geheugen - 64 bitsbesturingsysteem

Windows 7
0

#2 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 12 October 2011 - 10:11 AM

De brekingsindex van je glas aanpassen naar "1"? Met de file zelf kan ik niks doen, ik zie het probleem namelijk niet. Kan je een render uploaden met een aanduiding van het probleem?
MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#3 Gebruiker is offline   valerie 

• Trouwe forumbezoeker

Gepost 12 October 2011 - 01:43 PM

Een render kan je ophalen via onderstaande link.

https://www.transfer...M1WAj3uHshOjpw2

Wanneer ik de refraction op 1 zet is er inderdaad geen vervorming van de objecten achter het glas maar het glas is dan als lucht en je ziet dan bijna niet dat er glas staat.
Vectorworks 2010

Cinema4d R11

Windows 7
0

#4 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 12 October 2011 - 04:15 PM

De geometrie van je glazen toogkap is niet correct. Met welke versie van VW werk je momenteel?

In bijlage enkele screenshots. Het eerste toont de optische vervorming van jouw toogkap (in vooraanzicht). Zoals je kan zien, gaat die alle kanten op. Dat is omdat je geometrie, zoals gezegd, niet correct is. In het tweede screenshot zie je een gelijkaardige toogkap, maar dan gemodelleerd in C4D. De vervorming daarvan is veel zuiverder.

In het derde screenshot zie je het draadwerk van de VW-toogkap bovenaan, en het draadwerk van de C4D-versie onderaan. Daar zie je duidelijk dat jouw toogkap uit driehoekjes bestaat die niet goed op elkaar aansluiten.

Of je probleem van de baan is door een zuiverder geometrie kan ik niet zeggen. Maar je kan het zelf even proberen met de toogkap-variant die ik gemaakt heb - je kan ze uit bijlage downloaden.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje : Schermafbeelding 2011-10-12 om 17.09.11.png
  • Bijgesloten Plaatje : Schermafbeelding 2011-10-12 om 17.09.30.png
  • Bijgesloten Plaatje : Schermafbeelding 2011-10-12 om 17.12.11.png

Bijgesloten bestand(en)

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#5 Gebruiker is offline   valerie 

• Trouwe forumbezoeker

Gepost 12 October 2011 - 04:32 PM

Ik heb mijn gebogen glas eens apart in een nieuw document geëxporteerd van VW naar cinema4d.
Blijkt dat de geometrie nu veel egaler is dan voorheen met als gevolg dat mijn probleem van verkeerde spiegeling van de baan is!
Wij werken met VW 2010. Kan dit aan een instelling in VW liggen? Wij tekenen alles eerst in VW.
Als ik bv. een ronde kap van een luchter teken blijkt dit soms in Cinema4d uit meerdere facetten gemaakt te zijn i.p.v. 1 egale vorm.
Vectorworks 2010

Cinema4d R11

Windows 7
0

#6 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 12 October 2011 - 05:58 PM

Bekijk Post valerie, op 12 October 2011 - 04:32 PM, zei:

Ik heb mijn gebogen glas eens apart in een nieuw document geëxporteerd van VW naar cinema4d.
Blijkt dat de geometrie nu veel egaler is dan voorheen met als gevolg dat mijn probleem van verkeerde spiegeling van de baan is!
Wij werken met VW 2010. Kan dit aan een instelling in VW liggen? Wij tekenen alles eerst in VW.
Als ik bv. een ronde kap van een luchter teken blijkt dit soms in Cinema4d uit meerdere facetten gemaakt te zijn i.p.v. 1 egale vorm.

Bij de export van VW 2010 naar C4D wordt een egale vorm altijd omgezet naar een driehoeksformaat - dus gefacetteerd. De nauwkeurigheid van die omzetting (het aantal driehoeken) is afhankelijk van de 3D-conversieresolutie (die vind je in de voorkeuren van VW). Hoe hoger die instelling, hoe nauwkeuriger de omzetting.

Vanaf VW 2011 zit het verhaal anders in elkaar. Als je Renderworks hebt, dan verloopt de omzetting 1 op 1. 't Is te zeggen: het resultaat dat je zou zien in VW, is bij het renderen exact hetzelfde als wat je zou zien in CINEMA 4D.

0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers