VectorWorks forum: Extern Laten Renderen - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Extern Laten Renderen

#1 Gebruiker is offline   nidecker 

• Expert
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Interests:3D-Windsurfen-snowboarden-MTB
  • Stad:Brasschaat

Gepost 06 March 2014 - 03:21 PM

Ik heb een tamelijk zware rendering, namelijk veel beplanting erin, nu ik heb een beeld gerenderd en heeft meer dan 70 uur geduurd, nu mijn volgende vraag, heeft iemand al eens in netwerk omgeving laten renderen of extern firma laten doen
Freelance tekenaar

Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
0

#2 Gebruiker is offline   Konichowaa 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 22-September 11
  • Stad:Vlierzele (Sint-Lievens-Houtem)

Gepost 25 March 2014 - 09:19 AM

Bekijk Post nidecker, op 06 March 2014 - 03:21 PM, zei:

Ik heb een tamelijk zware rendering, namelijk veel beplanting erin, nu ik heb een beeld gerenderd en heeft meer dan 70 uur geduurd, nu mijn volgende vraag, heeft iemand al eens in netwerk omgeving laten renderen of extern firma laten doen

Ik maak bij zware projecten al eens gebruik van een render farm : REBUS FARMINIZER (http://www.rebusfarm...zer-first-steps).
Deze is misschien niet de goedkoopste oplossing, maar ik heb er goede ervaring mee. Je installeert een plugin zodat je je project rechtstreeks vanuit C4D kan zenden naar de farm en daar zitten interessante checks bij om eventuele missing textures of te hoge instellingen ter aandacht te brengen (zo vermijd je kosten voor slechte renders). Op de site zit ook een cost calculator, maar die blijkt in niet alle gevallen accuraat.

Er zijn verschillende mogelijkheden: meerdere computers 1 frame/beeld uitrekenen, of elk frame tegelijk door afzonderlijke pc's uitrekenen.

De laatste tijd maak ik er iets minder snel gebruik van omdat vrayforcinema4d nu distributed rendering ondersteunt en ik heb nu een eigen mini-farm van 325GHz, maar als de deadline nadert en er zijn teveel frames kan het zeker nuttig zijn.

als je meer info wil vraag je 't maar...

PS: het te uploaden cinema4D bestand is bij Rebus wel gelimiteerd op 2GB zonder texturen als ik me niet vergis, dus bij erg complexe projecten ook niet altijd haalbaar.
Koen Van haesendonck
interieurarchitect

3D-lab BVBA

website // facebook
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers