VectorWorks forum: Zend Naar Cinema4D Werkt Soms Niet Goed - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Zend Naar Cinema4D Werkt Soms Niet Goed

#1 Gebruiker is offline   Bart 3D 

• Forum Kenner
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Interests:3D - Design
  • Stad:Lelystad

Gepost 06 April 2017 - 08:07 PM

ik heb weleens dat ik een aparte laag van mn tekening bijvoorbeeld alleen mn trussen , via de zend naar Cinema4d knop exporteer naar Cinama4d.
Dan opent hij Cinema4d 17 en dan zie ik mn objecten niet.
Als ik Vectorworks 2017 afsluit en weer opstart en ik doe het nogmaals dan doet hij het wel.
Is dit een bekende bug?

Gr Bart 3D
Freelance designer/visualizer Expo
Macbook pro retina MacOS Sierra VW 2017 Arch/Int-RW-C4D visualize R18
0

#2 Gebruiker is offline   nidecker 

• Expert
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Interests:3D-Windsurfen-snowboarden-MTB
  • Stad:Brasschaat

Gepost 07 April 2017 - 01:29 PM

Ik heb dat probleem nog niet tegen gekomen, dus ik denk het niet.
Freelance tekenaar

Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
0

#3 Gebruiker is offline   Konichowaa 

• Nieuwkomer Forum
  • Lid geworden: 22-September 11
  • Stad:Vlierzele (Sint-Lievens-Houtem)

Gepost 13 April 2017 - 11:10 AM

Bekijk Post Bart 3D, op 06 April 2017 - 08:07 PM, zei:

ik heb weleens dat ik een aparte laag van mn tekening bijvoorbeeld alleen mn trussen , via de zend naar Cinema4d knop exporteer naar Cinama4d.
Dan opent hij Cinema4d 17 en dan zie ik mn objecten niet.
Als ik Vectorworks 2017 afsluit en weer opstart en ik doe het nogmaals dan doet hij het wel.
Is dit een bekende bug?

Gr Bart 3D

Sinds Vectorworks 2017 heb ik ook veel problemen met het exporteren naar cinema4D. Ik gebruik dan wel de functie zend naar niet, maar bestand>exporteer>naarcinema4D, maar inderdaad zie ik dan, net als bij jou, soms de geometrie niet na het exporteren.
Eens van actieve laag veranderen, of van 3D even schekelen naar 2D en terug, doet het meestal wel weer. Ik hoef niet altijd VW te herstarten.
Ik ben wel blij dat bij het exporteren de symbolen terug gegroepeerd zijn in een onzichtbare map.

Een verschrikkelijke bug echter, is dat wanneer ik (sinds VW2017) mijn bestand exporteer naar C4D, alle gebruikte (materiaal)klassen in cinema4D als materialen in de material manager niet meer de naam krijgen van die klasse maar wel een naam met de RGB kleurcode bijvoorbeeld: "Color (255,255,255)" in plaats van de klassenaam "3D-Muren-Wit". Vreselijk tijdrovend om dan terug te vinden welk materiaal voor wat gebruikt werd...

Heb jij dit laatste ook al eens gemerkt?
mvg, Koen

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje : 2 - Klassen in c4d krijgen sinds VW2017 kleurcode als benaming ipv klasse.JPG
  • Bijgesloten Plaatje : 3 - De objecten krijgen WEL de klassenaam mee maar het materiaal niet.JPG
  • Bijgesloten Plaatje : 1 - Klassen benaming in vectorworks 2017.JPG
  • Bijgesloten Plaatje : 0 - Bij export uit VW2016 kregen de materialen in de material manager in c4d de naam van de klasse met ervoor nog toevoegsel Class.JPG

0

#4 Gebruiker is offline   Bart 3D 

• Forum Kenner
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Interests:3D - Design
  • Stad:Lelystad

Gepost 13 April 2017 - 05:34 PM

Bekijk Post Konichowaa, op 13 April 2017 - 11:10 AM, zei:

Sinds Vectorworks 2017 heb ik ook veel problemen met het exporteren naar cinema4D. Ik gebruik dan wel de functie zend naar niet, maar bestand>exporteer>naarcinema4D, maar inderdaad zie ik dan, net als bij jou, soms de geometrie niet na het exporteren.
Eens van actieve laag veranderen, of van 3D even schekelen naar 2D en terug, doet het meestal wel weer. Ik hoef niet altijd VW te herstarten.
Ik ben wel blij dat bij het exporteren de symbolen terug gegroepeerd zijn in een onzichtbare map.

Een verschrikkelijke bug echter, is dat wanneer ik (sinds VW2017) mijn bestand exporteer naar C4D, alle gebruikte (materiaal)klassen in cinema4D als materialen in de material manager niet meer de naam krijgen van die klasse maar wel een naam met de RGB kleurcode bijvoorbeeld: "Color (255,255,255)" in plaats van de klassenaam "3D-Muren-Wit". Vreselijk tijdrovend om dan terug te vinden welk materiaal voor wat gebruikt werd...

Heb jij dit laatste ook al eens gemerkt?
mvg, Koen

hallo koen,
ik exporteer altijd via de zend methode (renderworks), en dan heb ik wel de klassen/materialen in cinema4d.
ik gebruik die andere export nooit. ik vind het handig vooral met symbolen.
gr Bart
Freelance designer/visualizer Expo
Macbook pro retina MacOS Sierra VW 2017 Arch/Int-RW-C4D visualize R18
0

#5 Gebruiker is offline   Konichowaa 

• Nieuwkomer Forum
  • Lid geworden: 22-September 11
  • Stad:Vlierzele (Sint-Lievens-Houtem)

Gepost 18 April 2017 - 08:15 AM

Bekijk Post Bart 3D, op 13 April 2017 - 05:34 PM, zei:

hallo koen,
ik exporteer altijd via de zend methode (renderworks), en dan heb ik wel de klassen/materialen in cinema4d.
ik gebruik die andere export nooit. ik vind het handig vooral met symbolen.
gr Bart

Kan je iets meer toelichten waarom en voor welke aspecten verzenden beter werkt voor jou? bijvoorbeeld dat van dioe symbolen, hoe werkt dat dan als je het symbool al aangepast had in C4D?
Ik ben altijd bang dat als ik allerlei aanpassingen ga doen in cinema4D, ik dat ook allemaal kwijt ben met het verzenden/updaten van de geometrie
0

#6 Gebruiker is offline   JeroenP 

• Nieuwkomer Forum
  • Lid geworden: 03-December 16
  • Stad:Mijdrecht

Gepost 02 May 2017 - 09:24 PM

Dat is een bekende bug, nu ik het zo weer zie.

Maud is daar achter gekomen, maar het is blijkbaar nog niet opgelost.

Misschien een volgende update?

Jeroen
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers