Als ik een schaalbalk in een zichtvenster zet, geeft deze automatisch de maten in de standaard-tekeneenheid (bijvoorbeeld meters). Ik maak ook regelmatig tekeningen met kleine schalen (bijvoorbeeld 1:50:000) en zou dan de eenheid van de schaalbalk liever in km hebben. Kan ik dat aanpassen en zo ja hoe moet dat?
Pagina 1 van 1
Eenheden Op Schaalbalk
Gepost 05 February 2019 - 01:14 PM
Met een trucje lukt het hier wel :
- voordat je de schaalbalk in je zichtvenster plaatst zet de primaire eenheden in km.
- plaats je schaalbalk : de eenheden die dan ingesteld staan worden gebruikt, dus in km
- nadien verander je de primaire eenheden terug in bv cm : die van de schaalbalk blijven in km en die in je ontwerplaag of zichtvenster worden terug in cm gezet
- voordat je de schaalbalk in je zichtvenster plaatst zet de primaire eenheden in km.
- plaats je schaalbalk : de eenheden die dan ingesteld staan worden gebruikt, dus in km
- nadien verander je de primaire eenheden terug in bv cm : die van de schaalbalk blijven in km en die in je ontwerplaag of zichtvenster worden terug in cm gezet
Mac OS 10.13.3 / iMac 27"- i7 32GB / AMD Radeon R9 M395X 4096 MB / VW 2018 Architectuur.
Gepost 06 February 2019 - 08:11 AM
Dirk, dat is juist, wat ik ook nog doe om zeker te zijn dat het niet toch verspringt, doe nog eens CTRL+K, dan is hij nergens meer gelinkt, en als je dit veel gebruik, maak er een symbool van en importeer deze dan. Ik doe dit met meters - feet/inch
Freelance tekenaar
Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
Gepost 06 February 2019 - 10:39 AM
nidecker, op 06 February 2019 - 08:11 AM, zei:
Dirk, dat is juist, wat ik ook nog doe om zeker te zijn dat het niet toch verspringt, doe nog eens CTRL+K, dan is hij nergens meer gelinkt, en als je dit veel gebruik, maak er een symbool van en importeer deze dan. Ik doe dit met meters - feet/inch
dit doe ik ook en plaats dit symbool in plaats van een noordpijl bij mijn bladkaders.
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1