VectorWorks forum: Hulpbronnen Koppelen Aan Klasse - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Hulpbronnen Koppelen Aan Klasse

#1 Gebruiker is offline   Rene 

• Expert
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 23-January 08
  • Interests:Tuinarchitectuur
  • Stad:Holten

Gepost 21 May 2015 - 03:26 PM

Ik zou het handig vinden dat een vulling gekoppeld zou kunnen worden aan een klasse
bv ik teken een terras met 60 x 60 tegels ik geef dit een vulling met een motief. Als het motief gekoppeld zou worden aan de klasse zou het gevulde polygoon direct inde klasse "bestrating 60x60tegels"komen te staan
HP Workstation Z820 nvidia Quadro K4000 3gb intern 16gb
Windows 10 prof.
VW 2018 tuin en landschap
Renderworks

​Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world
Albert Einstein
0

#2 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 21 May 2015 - 09:03 PM

Bekijk Post Rene, op 21 May 2015 - 03:26 PM, zei:

Ik zou het handig vinden dat een vulling gekoppeld zou kunnen worden aan een klasse
bv ik teken een terras met 60 x 60 tegels ik geef dit een vulling met een motief. Als het motief gekoppeld zou worden aan de klasse zou het gevulde polygoon direct inde klasse "bestrating 60x60tegels"komen te staan

Omgekeerd kan perfect: vulling koppelen aan klasse, drop polygoon in klasse, en de vulling wordt automatisch aan de polygoon toegekend. Waarvoor zou je jouw methode handig vinden - wat is je doel?
MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#3 Gebruiker is offline   Rene 

• Expert

Gepost 26 May 2015 - 02:19 PM

Ik geef niet altijd dezelfde vulling aan een klasse de ene keer is het een zwarte tegel en de volgende keer een grijze maar ze horen beide in de klasse 60x60 tegel
Nu kan ik nog wel meer klasses aan gaan maken in mijn sjabloon maar ik heb er al zoveel. Ik gebruik de klasses ook om de oppervlakte te bepalen (rekenblad) en daar passen al niet meer klasses in
René
Windows 10 prof.
Renderworks

​Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world
Albert Einstein
0

#4 Gebruiker is offline   hippothamus 

• Forum Kenner
  • Lid geworden: 14-November 12
  • Stad:Hasselt

Gepost 26 May 2015 - 02:45 PM

Bekijk Post Rene, op 26 May 2015 - 02:19 PM, zei:

Ik geef niet altijd dezelfde vulling aan een klasse de ene keer is het een zwarte tegel en de volgende keer een grijze maar ze horen beide in de klasse 60x60 tegel
Nu kan ik nog wel meer klasses aan gaan maken in mijn sjabloon maar ik heb er al zoveel. Ik gebruik de klasses ook om de oppervlakte te bepalen (rekenblad) en daar passen al niet meer klasses in
René

Moest je er niet uitkomen heb je de mogelijkheid om een record toe te voegen en dat te gebruiken als referentie in je rekenblad. Zo kan je dan toch verschillende klasses hebben voor hetzelfde "object".
Ik ben daar zoiezo eerder voorstander van want hoe vaak dat ik per ongeluk wel niet in de foute klasse iets geplaatst heb...
Vectorworks 2013
Windows 7 64 bit; i5-2400 CPU 3.10 Ghz; 4Gb Ram
0

#5 Gebruiker is offline   Rene 

• Expert

Gepost 27 May 2015 - 08:33 AM

Klinkt goed heb je een voorbeeldje ? Hoe ga ik te werk ?
Windows 10 prof.
Renderworks

Albert Einstein
0

#6 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 28 May 2015 - 06:55 PM

Bekijk Post Rene, op 26 May 2015 - 02:19 PM, zei:

René

Je kan wat je hierboven beschrijft ook regelen zonder klassen. Het volstaat om in je rekenblad aan te duiden dat je de objecten zoekt die een bepaalde arcering gebruiken, en je hebt meteen de juiste selectie. De enige reden om hier klassen te gebruiken, is om bijvoorbeeld de zichtbaarheid te regelen (van de objecten in die klassen).
MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#7 Gebruiker is offline   Rene 

• Expert

Gepost 03 August 2017 - 10:15 AM

Bekijk Post BaRa, op 28 May 2015 - 06:55 PM, zei:

Je kan wat je hierboven beschrijft ook regelen zonder klassen. Het volstaat om in je rekenblad aan te duiden dat je de objecten zoekt die een bepaalde arcering gebruiken, en je hebt meteen de juiste selectie. De enige reden om hier klassen te gebruiken, is om bijvoorbeeld de zichtbaarheid te regelen (van de objecten in die klassen).

Heeft even geduurd maar ik vraag me af hoe ik de naam van het motief / arcering in het rekenblad zichtbaar krijg ?????
Windows 10 prof.
Renderworks

Albert Einstein
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers