VectorWorks forum: Probleem Met Aansluiting Dak En Kopgevels - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Probleem Met Aansluiting Dak En Kopgevels

#1 Gebruiker is offline   JP de Koning 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 24-November 12
  • Stad:Eindhoven

Gepost 11 June 2019 - 10:16 AM

Ik probeer de kruisvolgorde van componenten correct af te snijden maar in de kopgevels worden alle dakcomponenten tot aan de dakrand getekend, in plaats van een afsnijding verder naar binnen toe.

Ik gebruik standaard dak en muurstijlen.
In de kopgevels [Dak > vorm dakrand > recht] lukt het mij niet om de binnenliggende componenten zoals isolatie en binnenafwerking, binnen de muur af te snijden.

Via "bewerk dakstijl> bepaling van de rand" stel ik in dat isolatie en binnenplaatwerk afgesneden moeten worden door binnenzijde muur en buitenzijde binnenblad van de muurstijl.
Aan de schuine zijde gebeurt deze afsnijding wel correct, aan de rechte zijde (kopgevels) gebeurt er niks.
Alle dak-componenten lopen door tot de dakrand en de muur wordt onderlangs afgesneden alsof de muuraansluiting ingesteld staat op rechterrand (binnenzijde) terwijl ik de muren verleng t.o.v. de linkerrand (buitenzijde).

Doe ik iets verkeerd of is dit een bug?
Vectorworks 2019 SP3 Architectuur
Windows 10 Pro 64bit 16GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 1060
0

#2 Gebruiker is offline   Pascal 

• Expert
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Interests:jeugdvoetbal
  • Stad:Loker

Gepost 11 June 2019 - 10:33 AM

Dit is inderdaad een bug, die normaal opgelost zou zijn in de SP4 eind juni denk ik.
Ik los het voorlopig zo op ik splits mijn dak op in constructie en afwerking. De constructie teken ik bij de kopse kanten
tot tegen de binnenmuur bij de lange kanten doe ik het zelfde alsof je het volledige dak zou gebruiken.

Pascal
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)
Processor 4,2 GHz Intel Core i7
Geheugen 24 GB 2400 MHz DDR4
27-inch (2560 x 1440)
Videokaart Radeon Pro 575 4096 MB
OS MacOs Mojave 10.14.6

Vectorworks 2019 Architectuur SP4.1+ Renderworks
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten