VectorWorks forum: Verborgen Velden - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Verborgen Velden

#1 Gebruiker is offline   CarpeDM 

• Expert
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 19-January 08
  • Stad:BelgiŽ

Gepost 03 December 2014 - 02:45 PM

Is het mogelijk om in het script van een PIO velden te creŽren die niet zichtbaar zijn op het 'Gegevens'-tabblad in het Infopalet?
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel dan geen 'verborgen parameters', maar velden die gecreŽerd worden in en een record dat gecreŽerd wordt in het script van de PIO.
MacBookPro
Mac OS X.10.11 - El Capitan
VW 2017 - Standaard
Cinema4D R18 - Visualize
0

#2 Gebruiker is offline   hippothamus 

• Forum Kenner
  • Lid geworden: 14-November 12
  • Stad:Hasselt

Gepost 04 December 2014 - 08:48 AM

Bekijk Post CarpeDM, op 03 December 2014 - 02:45 PM, zei:

Is het mogelijk om in het script van een PIO velden te creŽren die niet zichtbaar zijn op het 'Gegevens'-tabblad in het Infopalet?
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel dan geen 'verborgen parameters', maar velden die gecreŽerd worden in en een record dat gecreŽerd wordt in het script van de PIO.

Ja je kan een record toekennen aan een object en die velden dynamisch laten aanpassen in je code.
Wel dien je goed na te denken over hoe je je record wenst te updaten, je kan het bij elke reset opnieuw toevoegen en aanpassen, of enkel laten toevoegen als het nog niet aanwezig is. Zelfde voor de inhoud van de velden. Dit bepaalt gewoon in welke maatte je manueel het record voor dat object nog wilt kunnen aanpassen.
Vectorworks 2013
Windows 7 64 bit; i5-2400 CPU 3.10 Ghz; 4Gb Ram
0

#3 Gebruiker is offline   CarpeDM 

• Expert

Gepost 04 December 2014 - 09:21 AM

Alvast bedankt voor de reactie.
Het creëren van records en velden binnen de PIO wil nog wel net lukken.
Alleen wil ik bepaalde velden van een specifiek record niet zichtbaar hebben op het gegevens-tabblad in het infopalet.
Net zoals we twee underscores kunnen plaatsen voor een parameter ( __Parameter) om ze onzichtbaar te maken in het infopalet.
Net zoals we SetParameterVisibility (PIO_Handle, PIO_Name, Boolean) kunnen gebruiken om een parameter in een PIO al dan niet zichtbaar te maken in het Infopalet.

Een eventuele optie zou misschien zijn om een aantal verborgen Parameters aan te maken, het zouden er echter gemakkelijk een 50-tal kunnen zijn (Opmerking 1, Opmerking 2, Opmerking 3, ... Opmerking 25; Revisie 1, Revisie 2, Revisie 3, ... Revisie 25)

Het is de bedoeling om via een 'Modern Dialog' een aantal dynamische tekst-velden te creëren (één- of meervoudige regels) om die teksten dan in het titelblok te plaatsen.
(Titelblok-toestanden dus, ik werk namelijk met een Standaard-versie en de -superhandige - Opmerkingen en Revisies zijn al een tijdje uit de titelblokken gehaald,
het euvel kon nog omzeild worden tot en met VW 2014, in 2015 is het echter een echt probleem geworden vanwege een aantal verloren gegane functies (deprecated)).
MacBookPro
VW 2017 - Standaard
Cinema4D R18 - Visualize
0

#4 Gebruiker is offline   hippothamus 

• Forum Kenner

Gepost 04 December 2014 - 10:19 AM

Je kan geen record velden verbergen in het infopalet.
Wel kan je je eigen dialoog maken die enkel bepaalde velden weergeeft om aan te passen zoals het titelblok dat doet.
Ook kan je velden dynamisch aanmaken / wissen in je record naargelang ze nodig zijn.
Vectorworks 2013
0

#5 Gebruiker is offline   CarpeDM 

• Expert

Gepost 04 December 2014 - 10:23 AM

Ah, okť, daar vreesde ik al voor.
We zullen nog iets creatiever moeten zijn.
Merci.
MacBookPro
VW 2017 - Standaard
Cinema4D R18 - Visualize
0

#6 Gebruiker is offline   hippothamus 

• Forum Kenner

Gepost 04 December 2014 - 10:26 AM

Bekijk Post CarpeDM, op 04 December 2014 - 10:23 AM, zei:

Ah, okť, daar vreesde ik al voor.
We zullen nog iets creatiever moeten zijn.
Merci.

Als je toch met een dialog ging werken maakt het toch niet uit en dien je nooit naar het infopalet te gaan ?
Laat de dialoog bepalen welke velden het zal weergeven om aan te passen.
Vectorworks 2013
0

#7 Gebruiker is offline   CarpeDM 

• Expert

Gepost 04 December 2014 - 10:39 AM

Da's ook juist.

Het was gewoon uit mijn eigen (neurotische) principe om zo weinig mogelijk overbodige informatie weer te geven.
Maar zoals je zegt ... in principe zou ik dat tabblad niet meer nodig hebben.

Nog even doorbijten:
In het originele titelblok waren deze velden niet zichtbaar in het infopalet en werden de waarden opgeslagen in een "HIDDEN RECORD FORMAT"
Mag ik daar uit afleiden dat een record onzichtbaar kan gemaakt worden, en dus, dat de corresponderende velden dan ook niet zullen verschijnen?
MacBookPro
VW 2017 - Standaard
Cinema4D R18 - Visualize
0

#8 Gebruiker is offline   hippothamus 

• Forum Kenner

Gepost 04 December 2014 - 11:18 AM

Bekijk Post CarpeDM, op 04 December 2014 - 10:39 AM, zei:

Nog even doorbijten:
In het originele titelblok waren deze velden niet zichtbaar in het infopalet en werden de waarden opgeslagen in een "HIDDEN RECORD FORMAT"
Mag ik daar uit afleiden dat een record onzichtbaar kan gemaakt worden, en dus, dat de corresponderende velden dan ook niet zullen verschijnen?

Ik denk niet dat de gegevens zijn opgeslagen in een hidden record.
Een titelblok object gebruikt het record van het geselecteerde symbool en past dit zo aan. Uiteraard zie je het niet in het infopalet omdat het geen rechtstreekse eigenaar is van het object.

Als je je tekening exporteert naar vectorscript zie je wel hoe ze hun hidden records verbergen, misschien dat je dit kan gebruiken ?
{End of Visible Record Format Entries}

{Begin Hidden Record Format Entries}
NewField('NNA_IfcDistributionFlowElement','IFC_UUID','',4,0);
SetObjectVariableBoolean(GetObject('NNA_IfcDistributionFlowElement'),900,FALSE);

Vectorworks 2013
0

#9 Gebruiker is offline   CarpeDM 

• Expert

Gepost 04 December 2014 - 11:33 AM

Yip, deze doet het hem.

Conclusie:
Aparte record aanmaken met waarden die ik niet perse in het infopalet wil zien staan, en verbergen met deze procedure.

Hartelijk dank.
MacBookPro
VW 2017 - Standaard
Cinema4D R18 - Visualize
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers