VectorWorks forum: Plaat Omtrek Bewerken - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Plaat Omtrek Bewerken

#1 Gebruiker is offline   RNE 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 13-April 18
  • Stad:Hasselt

Gepost 02 May 2018 - 01:00 PM

Weet er iemand hoe ik mijn omgeving zichtbaar kan blijven houden in geval ik de omtrek van een plaat wil bewerken?
Als ik op een plaat klik --> Omtrek bewerken, kom ik in een zicht waar geen enkele andere laag op te zien is.
Hierdoor heb ik geen muren als referentie om mijn vloerplaat op aan te passen.
Apple Imac Pro - macOS High Sierra
3,3 GHZ intel core I5
24GB DDR3
AMD Radeon R9 M395X 4096MB

Vectorworks 2018 - SP3
Module architectuur & interieur
0

#2 Gebruiker is offline   Gerrit 

• Expert
  • Groep: Root Admin
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Stad:DE Hasselt

Gepost 15 May 2018 - 08:51 AM

In dit specifieke geval zou je de plaat kunnen koppelen aan je muren, dat bespaart je een manuele bijwerking.

Voor het overige wordt je tekening inderdaad onzichtbaar in de bewerkmodus van een plaatomtrek. Soms helpt het om voorafgaandelijk een referentieobject uit je tekening te kopiëren en in de bewerkmodus tijdelijk "op zijn plaats te plakken".
Retina MacBook Pro i7 • iPad Pro 10.5 • iPhone SE
macOS - iOS - Vectorworks [meest recente versies]
0

#3 Gebruiker is offline   RNE 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 13-April 18
  • Stad:Hasselt

Gepost 16 May 2018 - 09:01 AM

Bekijk Post Gerrit, op 15 May 2018 - 08:51 AM, zei:

In dit specifieke geval zou je de plaat kunnen koppelen aan je muren, dat bespaart je een manuele bijwerking.

Voor het overige wordt je tekening inderdaad onzichtbaar in de bewerkmodus van een plaatomtrek. Soms helpt het om voorafgaandelijk een referentieobject uit je tekening te kopiëren en in de bewerkmodus tijdelijk "op zijn plaats te plakken".

Klopt, maar owv. vloerplaten die verspringen met 30cm tov. mekaar door de terreinhelling wordt dit snel vrij complex.
Ik merk hierbij dat snappen naar wanden resulteerd in vloerplaten die van vorm veranderen.
Voorlopig teken ik het volledig project bouwkundig in waarbij ik nog conflicten tussen wanden en platen heb.
éénmaal ik hier verder in ben kan ik het model wel eens uploaden als ik nog altijd op problemen tegen kom.

Het zou wel een goede update zijn, moest dit wel mogelijk zijn in een volgende editie
Apple Imac Pro - macOS High Sierra
3,3 GHZ intel core I5
24GB DDR3
AMD Radeon R9 M395X 4096MB

Vectorworks 2018 - SP3
Module architectuur & interieur
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers