VectorWorks forum: Coördintatiebalk - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Coördintatiebalk

#1 Gebruiker is offline   ASB 

• Expert
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 06-March 07

Gepost 12 August 2015 - 08:43 AM

Je kan instellen dat je de coördinatiebalk kunt activeren wanneer je een getal indrukt via je numeriek klavier.
Wanneer je op een getal drukt, komt dat getal er ineens staan wat ook heel logisch is. Maar nu is dat ook zo wanneer je op de plus of maal doet ook.

Wanneer je een lijn verlengt tot een bepaald punt en de lijn moet daar bijvoorbeeld 10cm voorbij komen, zou het handig zijn, als je op de plus drukt dat het getal er stond er blijft staan en je er gewoon "+10" kunt achter typen.

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is.
Windows 7
Vectorworks 2015 standaard
0

#2 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 12 August 2015 - 06:13 PM

ASB, op 12 August 2015 - 08:43 AM, zei:

Je kan instellen dat je de coördinatiebalk kunt activeren wanneer je een getal indrukt via je numeriek klavier.
Wanneer je op een getal drukt, komt dat getal er ineens staan wat ook heel logisch is. Maar nu is dat ook zo wanneer je op de plus of maal doet ook.

Wanneer je een lijn verlengt tot een bepaald punt en de lijn moet daar bijvoorbeeld 10cm voorbij komen, zou het handig zijn, als je op de plus drukt dat het getal er stond er blijft staan en je er gewoon "+10" kunt achter typen.

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is.

Mja... ik zou het persoonlijk verwarrend vinden dat hij een verschillend gedrag aan de dag legt bij aan de ene kant een plus-teken, en aan de andere kant een min-teken of vermenigvuldigen-teken.
MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#3 Gebruiker is offline   ASB 

• Expert
  • Lid geworden: 06-March 07

Gepost 21 August 2015 - 09:21 AM

In mijn gedachte zou het volgende zijn:

- je typt gewoon een getal, het werkt zoals nu. (het getal dat er staat verdwijnt)
- wanneer je op "/", "*", "-" of "+" drukt, blijft het getal er staan en kan je gewoon een getal achter drukken
Windows 7
Vectorworks 2015 standaard
0

#4 Gebruiker is offline   Axept 

• Nieuwkomer Forum
  • Lid geworden: 17-August 16
  • Stad:Willebroek

Gepost 17 October 2016 - 07:55 PM

ASB, op 21 August 2015 - 09:21 AM, zei:

In mijn gedachte zou het volgende zijn:

- je typt gewoon een getal, het werkt zoals nu. (het getal dat er staat verdwijnt)
- wanneer je op "/", "*", "-" of "+" drukt, blijft het getal er staan en kan je gewoon een getal achter drukken

Als je met je tab toets verder gaat, kan je toch even pijltje rechts drukken en dan blijft je getal staan, en kan je er achter tikken wat je maar wil.
Axept B.V.B.A.

Vectorworks 2016
Mac book pro 15"
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers