VectorWorks forum: Eenheden Op Schaalbalk - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Eenheden Op Schaalbalk

#1 Gebruiker is offline   Jan dirK 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 27-June 17
  • Stad:Culemborg

Gepost 05 February 2019 - 10:20 AM

Als ik een schaalbalk in een zichtvenster zet, geeft deze automatisch de maten in de standaard-tekeneenheid (bijvoorbeeld meters). Ik maak ook regelmatig tekeningen met kleine schalen (bijvoorbeeld 1:50:000) en zou dan de eenheid van de schaalbalk liever in km hebben. Kan ik dat aanpassen en zo ja hoe moet dat?
MacOS Yosemity
Vectorworks 2017, Tuin & Landschap
0

#2 Gebruiker is offline   dirk 

• Expert
  • Lid geworden: 09-July 04

Gepost 05 February 2019 - 01:14 PM

Met een trucje lukt het hier wel :

- voordat je de schaalbalk in je zichtvenster plaatst zet de primaire eenheden in km.
- plaats je schaalbalk : de eenheden die dan ingesteld staan worden gebruikt, dus in km
- nadien verander je de primaire eenheden terug in bv cm : die van de schaalbalk blijven in km en die in je ontwerplaag of zichtvenster worden terug in cm gezet
Mac OS 10.13.3 / iMac 27"- i7 32GB / AMD Radeon R9 M395X 4096 MB / VW 2018 Architectuur.
0

#3 Gebruiker is offline   nidecker 

• Expert
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Interests:3D-Windsurfen-snowboarden-MTB
  • Stad:Brasschaat

Gepost 06 February 2019 - 08:11 AM

Dirk, dat is juist, wat ik ook nog doe om zeker te zijn dat het niet toch verspringt, doe nog eens CTRL+K, dan is hij nergens meer gelinkt, en als je dit veel gebruik, maak er een symbool van en importeer deze dan. Ik doe dit met meters - feet/inch
Freelance tekenaar

Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
0

#4 Gebruiker is offline   steven.v.b 

• Trouwe forumbezoeker
  • Lid geworden: 18-February 14
  • Stad:wommelgem

Gepost 06 February 2019 - 10:39 AM

Bekijk Post nidecker, op 06 February 2019 - 08:11 AM, zei:

Dirk, dat is juist, wat ik ook nog doe om zeker te zijn dat het niet toch verspringt, doe nog eens CTRL+K, dan is hij nergens meer gelinkt, en als je dit veel gebruik, maak er een symbool van en importeer deze dan. Ik doe dit met meters - feet/inch

dit doe ik ook en plaats dit symbool in plaats van een noordpijl bij mijn bladkaders.
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers