VectorWorks forum: Lage Kwaliteit Bij Zichtvenster Van Render - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Lage Kwaliteit Bij Zichtvenster Van Render

#1 Gebruiker is offline   Helena 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 21-May 11
  • Stad:Leuven

Gepost 24 June 2011 - 11:29 AM

Ik heb van een 3D zicht opgeslaan als een tekenzone een zichtvenster gemaakt en op mijn presentatielaag geplaatst. De beeldkwaliteit van de render is op de presentatie slecht en ook slecht wanneer afgeprint. Waarom behou ik dezelfde goede kwaliteit niet als bij de tekenzone? en hoe kan ik maken dat de kwaliteit van de render op mijn presentatielaag even goed is aub?

alvast bedankt!
0

#2 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 24 June 2011 - 11:33 AM

Bekijk Post Helena, op 24 June 2011 - 11:29 AM, zei:

Ik heb van een 3D zicht opgeslaan als een tekenzone een zichtvenster gemaakt en op mijn presentatielaag geplaatst. De beeldkwaliteit van de render is op de presentatie slecht en ook slecht wanneer afgeprint. Waarom behou ik dezelfde goede kwaliteit niet als bij de tekenzone? en hoe kan ik maken dat de kwaliteit van de render op mijn presentatielaag even goed is aub?

alvast bedankt!

Op je ontwerplaag (=tekenzone) wordt je render altijd berekend aan schermresolutie. Hij rekent dus elke pixel die je ziet uit, hij blaast geen enkele pixel op tot grotere proporties.

Op je presentatielaag wordt daarentegen gerekend met de resolutie van die presentatielaag. Een presentatielaag is bedoeld voor druk, dus dat het zo gebeurd is logisch. Als je de resolutie van je presentatielaag optrekt, zal je render ook een hogere kwaliteit (=meer pixels) krijgen. Maar let op: de rendertijd stijgt natuurlijk ook. Die resolutie stel je in in het dialoogvenster van je presentatielaag. Voor een aanvaardbare drukkwaliteit wordt vaak 300 DPI aangeraden, maar je geraakt met 150 DPI soms ook weg.
MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#3 Gebruiker is offline   Helena 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 21-May 11
  • Stad:Leuven

Gepost 24 June 2011 - 12:27 PM

Bekijk Post BaRa, op 24 June 2011 - 11:33 AM, zei:

Op je ontwerplaag (=tekenzone) wordt je render altijd berekend aan schermresolutie. Hij rekent dus elke pixel die je ziet uit, hij blaast geen enkele pixel op tot grotere proporties.

Op je presentatielaag wordt daarentegen gerekend met de resolutie van die presentatielaag. Een presentatielaag is bedoeld voor druk, dus dat het zo gebeurd is logisch. Als je de resolutie van je presentatielaag optrekt, zal je render ook een hogere kwaliteit (=meer pixels) krijgen. Maar let op: de rendertijd stijgt natuurlijk ook. Die resolutie stel je in in het dialoogvenster van je presentatielaag. Voor een aanvaardbare drukkwaliteit wordt vaak 300 DPI aangeraden, maar je geraakt met 150 DPI soms ook weg.

probleem opgelost, dank u.
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers