VectorWorks forum: Tekstvelden & Lagen - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Tekstvelden & Lagen

#1 Gebruiker is offline   CarpeDM 

• Expert
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 19-January 08
  • Stad:België

Gepost 08 January 2015 - 09:11 AM

Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende:
Ik plaats (dezelfde) PIO op verschillende lagen;
de PIO heeft een Dialoog waarmee tekstvelden gevuld worden, en die teksten worden dan in de PIO op een presentatielaag weergeven.

Hoe kan ik bepaalde tekstvelden op alle lagen tegelijk aanpassen, terwijl andere tekstvelden uniek moeten zijn per laag?
(cfr. Titelblokken)

In afwachting zoek ik nog wat verder naar de juiste criteria voor ForEachObject (CallBack, Criteria), want ik vermoed dat daar de moeilijkheid zit.

Alvast bedankt.
MacBookPro
Mac OS X.10.11 - El Capitan
VW 2017 - Standaard
Cinema4D R18 - Visualize
0

#2 Gebruiker is offline   hippothamus 

• Forum Kenner
  • Lid geworden: 14-November 12
  • Stad:Hasselt

Gepost 08 January 2015 - 04:10 PM

Je hebt zelf het antwoord al gegeven. Met de ForEachObject zal je elk object resetten of aanpassen naargelang gewenst.

Je kan deze velden als parameters in je object instellen of je kan 1 gemeenschappelijk record aanmaken waarin je die waarden opslaat en laat ophalen.
Vectorworks 2013
Windows 7 64 bit; i5-2400 CPU 3.10 Ghz; 4Gb Ram
0

#3 Gebruiker is offline   CarpeDM 

• Expert

Gepost 08 January 2015 - 04:38 PM

Alvorens mij verder een ongeluk te zoeken op de criteria:

Klopt het dat het volstaat om een CallBack-procedure te schrijven voor de velden die ik in alle reeds geplaatste PIO's wil aanpassen op elke bestaande (presentatie-) laag?
... en dat ik de unieke waarden per (presentatie-) laag niet in deze Procedure opneem?
Kijkt ForEachObject sowieso op elke bestaande laag?

Alle velden zitten trouwens in 1 enkele record die in de PIO wordt aangemaakt, het zijn geen "pParameters".
MacBookPro
VW 2017 - Standaard
Cinema4D R18 - Visualize
0

#4 Gebruiker is offline   hippothamus 

• Forum Kenner
  • Lid geworden: 14-November 12
  • Stad:Hasselt

Gepost 09 January 2015 - 08:30 AM

CarpeDM, op 08 January 2015 - 04:38 PM, zei:

Alvorens mij verder een ongeluk te zoeken op de criteria:

Klopt het dat het volstaat om een CallBack-procedure te schrijven voor de velden die ik in alle reeds geplaatste PIO's wil aanpassen op elke bestaande (presentatie-) laag?
... en dat ik de unieke waarden per (presentatie-) laag niet in deze Procedure opneem?
Kijkt ForEachObject sowieso op elke bestaande laag?

Alle velden zitten trouwens in 1 enkele record die in de PIO wordt aangemaakt, het zijn geen "pParameters".

Eerst en vooral 2 opties. Ga je die velden in elke pio opslaan ( pio param of record param ) of ga je dit op 1 locatie opslaan en elke pio deze gegevens laten ophalen. Heb je een appart script om die velden aan te passen of wil je dit gewoon in je oip doen ? Je kan voor beide gevallen het in je pio laten aanpassen. Het ene vraagt wel meer programmeerwerk dan het andere..

Heeft ook met gebruiksgemak te maken. Als je het als pio parameters gaat aanmaken is het voor de gebruiker veel makkelijker aan te passen, technisch gezien sla je dan wel dezelfde gegevens vaker op en zal bij elke pio reset je elke andere ook moeten resetten. Mits een menucommando kan je die gegevens opslaan in dat commando en kan elk object het ophalen.

De criteria zijn zowat hetzelfde als voor database rijen in een rekenblad.
Je kan dus als criteria instellen wat je wenst !. Als je enkel zoekt naar ((PON="ObjectNaam')) zal hij al die objecten doorlopen ongeacht in welke laag ze staan. Je kan met AND/OFF dieper inspelen op bepaalde items, lagen, eigenschappen etc etc.. Oefen desnoods je criteria in een rekenblad en kopieer het resultaat naar je script.
Vectorworks 2013
Windows 7 64 bit; i5-2400 CPU 3.10 Ghz; 4Gb Ram
0

#5 Gebruiker is offline   CarpeDM 

• Expert

Gepost 09 January 2015 - 09:04 AM

• De velden worden opgeslagen in een record.
  • De velden worden aangepast door middel van een dialoogvenster, in dat dialoogvenster kunnen bepaalde velden automatisch aangepast worden met een druk op de knop (datum, naam van de presentatielaag, nummer van de presentatielaag, totaal aantal presentatielagen & bestandsnaam),
    andere velden moeten manueel aangepast worden in hetzelfde dialoogvenster.
  • Het is dus een aparte procedure in het PIO.
  • De resets lijken tot no toe geen probleem te vormen, maar dat kan nog komen ...
  • Dank u voor de rekenblad-tip om de juiste criteria te vinden, zo ver had ik nog niet gedacht.

MacBookPro
VW 2017 - Standaard
Cinema4D R18 - Visualize
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers