VectorWorks forum: Vectorworks Draadloos Netwerk - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Vectorworks Draadloos Netwerk Computer vereisten

#1 Gebruiker is offline   Bracke 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 20-February 15
  • Stad:Maarssen

Gepost 05 October 2017 - 12:42 PM

Binnenkort gaan wij als bureau verhuizen.
Nu is er een discussie ontstaan over het gebruik van de server.

De goedkope optie is een draadloze server, gezien deze geen bedrading en CAt5e contactdozen eist.
De duurdere optie is alles bekabeld met de server. Zoals de situatie nu ook is.

Hier gaat mijn vraag dan ook over.

Welke ervaring is er met 100% draadloos vanaf de server werken?
Zeker met het oog op abonnementen en teamwork.

Er zitten nu +/- 40 personen op het netwerk.

Ik verwacht namelijk een snelheidsafname bij gebruik draadloos en hierdoor problemen met meerdere bestanden verbonden zijn op het netwerk.

Graag lees ik jullie bevindingen.
0

#2 Gebruiker is offline   nidecker 

• Expert
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Interests:3D-Windsurfen-snowboarden-MTB
  • Stad:Brasschaat

Gepost 05 October 2017 - 02:49 PM

Mijn ervaring is dat bekabeling steeds sneller is en stabiler, zeker als om zware bestanden gaat. Hoe meer op de wiffi zitten, gaat ten koste van de snelheid. Dus ik opteer nog steeds met draad.
Freelance tekenaar

Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
0

#3 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 12 October 2017 - 08:15 PM

Als het financieel haalbaar is, zo ik in deze situatie altijd voor ethernet gaat. En dan meteen richting Cat6 ipv Cat5e. Niet omdat Vectorworks het specifiek vandaag nodig heeft, maar omdat de bandbreedtenood met de jaren alleen maar gaat toenemen. Ik ga er dan wel van uit dat je in het nieuwe kantoor toch wel een jaar of tien gaat blijven. Als het maar voor een paar jaar is, dan volstaat Cat5e voorlopig nog wel. WiFi zou ik nooit overwegen. Als laptopgebruiker op kantoor zit ik typisch op het WiFi-netwerk, en het lokale snelheidsverschil met mijn collega's die met hun desktop op het kabelnetwerk zitten is significant. Het verschil wanneer we op internet werken is een stuk minder groot, omdat daar de internetrouter de bottleneck vormt. WiFi is goed voor niet-kritisch werk, zoals office-applicaties in de cloud met ingebouwde redundantie, of voor streaming services met package loss-compensatie.
MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers