VectorWorks forum: Auto Hybride Gegevens Met Pipet Copy En Pasten? - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Auto Hybride Gegevens Met Pipet Copy En Pasten?

#1 Gebruiker is offline   Marjokimbo 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 18-March 18
  • Stad:Londerzeel

Gepost 31 May 2018 - 07:27 PM

Hallo

Ik heb een forum search gedaan, maar kwam geen antwoord hiervoor tegen. Ik ben dingen aan het omzetten naar auto hybride, bvb een kast. In 2D zicht is dit de achterplaat, de zijkanten en het front. Als ik die 4 selecteer en auto hybride maak, dan wordt het 1 vorm. Geen lijntjes meer tussen dus, zodoende niet correct en zodoende niet ok voor de jury op school.
Op een Engelstalig forum las ik dat dit normaal is en hopelijk verholpen wordt in de toekomst. Dit forum was een jaar oud dus mss is er ondertussen een instelling voor waarmee de delen wel gescheiden blijven?

Zo niet moet ik stukje per stukje omzetten. Het zijn best veel dingen die ik auto hybride ga maken (dat gaat de prof graag zien). Helaas kan ik niet met de pipet de gegevens oppikken en gewoon plakken. Dit zou een pak sneller zijn.

Weet iemand hoe je snel een boel dingen die hetzelfde zijn juist om kan zetten naar auto hybride aub?

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje : vectorworks auto hybride fout.jpg

0

#2 Gebruiker is offline   Marjokimbo 

• Nieuwkomer Forum

Gepost 31 May 2018 - 08:16 PM

Ik heb ondertussen een bric a brac oplossing gevonden die het werkje ietsje sneller maakt. Selecteer de vlakken die elkaar niet raken en zet eerst die om naar auto hybride, dus bvb eerst front en rug en erna zijwanden (die elkaar niet raken als je een kastenwand wil omzetten)
0

#3 Gebruiker is offline   Pascal 

• Expert
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Interests:DTP, jeugdvoetbal
  • Stad:Loker

Gepost 31 May 2018 - 08:53 PM

Beste

kan je me eens zo een bestand doorsturen aub. Met welke versie van vw werk je?
Als ik de 4 rechthoeken selecteer en zet om naar autohybride zie ik alles perfect staan inclusief de lijntjes
Ik kan niet reconstrueren wat jij bedoelt.
groeten
Pascal
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)
Processor 4,2 GHz Intel Core i7
Geheugen 24 GB 2400 MHz DDR4
27-inch (2560 x 1440)
Videokaart Radeon Pro 575 4096 MB
OS MacOs High Sierra

Vectorworks 2018 Architectuur SP4+ Renderworks
0

#4 Gebruiker is offline   Marjokimbo 

• Nieuwkomer Forum

Gepost 01 June 2018 - 11:08 AM

Ik heb versie 2017 SP5 nummer 402127. Wel een studentenversie (Vectorworks is zo uitgebreid, ik voel mij nog steeds een bleuke!)
Volgens mij heeft het te maken met de vulling.. als ik geen vulling gebruik bij 2D weergave, dan staat/gaat het wel goed als ik een hele hoop ineens omzet. Als ik een vulling gebruik, gaan er lijntjes weg. Maar als ik in en uit zoom kan ik wel zien dat het aparte stukken zijn.
En als ik de techniek gebruik die ik hier boven had gemeld, dan lukt het wel met vulling. Ik zou het kunnen doorsturen maar ik heb de kasten ondertussen in auto hybride gezet en ik zou niet weten hoe je er terug een gewoon vlak/extrusie van zou kunnen maken.
Bedankt alleszins
0

#5 Gebruiker is offline   Pascal 

• Expert

Gepost 01 June 2018 - 11:19 AM

Heb jij als student geen ondersteuning van design express?
Waarom wil je je kasten omzetten naar een autohybride object?
Ik kan het niet nadoen, ook niet in de 2017 als ik vlakken tegen elkaar zet, geef deze een extrusie en maak er dan een autohybride van
zie ik alle lijntjes staan, ook deze van de vlakken die tegen elkaar liggen. Als ik gewoon de vlakken zonder extrusie omzet blijft het resultaat ook goed

Pascal
27-inch (2560 x 1440)
OS MacOs High Sierra

0

#6 Gebruiker is offline   Marjokimbo 

• Nieuwkomer Forum

Gepost 01 June 2018 - 12:42 PM

Ik denk wel dat wij ondersteuning krijgen. Heb er nog geen gebruik van gemaakt. Nu, zo'n groot probleem is het niet meer, ik heb het op z'n Belgisch opgelost.
Ik zet ze in auto hybride omdat mijn (grond)plannen en snedes dan beter kloppen en ook omdat de prof het vectorworksbestand gaat nazien voor het vak Cadcam, en hier rekening mee zal houden in de puntentelling. Dat we de technieken gebruiken die we geleerd hebben dit jaar.
0

#7 Gebruiker is offline   Pascal 

• Expert

Gepost 01 June 2018 - 12:57 PM

werk je dan effectief met wat je doorsnijdt ingekleurd, onder snijvlak volle lijn, boven snijvlak streeplijn.
Omdat ik dat niet direct zie in je bijlage. Als je dat niet gebruikt werk je dan niet beter met een 2d/3d symbool

Pascal
27-inch (2560 x 1440)
OS MacOs High Sierra

0

#8 Gebruiker is offline   Marjokimbo 

• Nieuwkomer Forum

Gepost 01 June 2018 - 01:06 PM

Ja ik werk inderdaad met die 2D zichten. Ik heb nog een goede week om mijn appartement plan te fine tunen en probeer al doende bij te leren over toepassingen in VW die mij in de toekomst hopelijk wat tijd gaan besparen.
Bedankt voor uw feedback Pascal!
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers