VectorWorks forum: Foto's Plaatsen In 3D - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Foto's Plaatsen In 3D Foto's plaatsen in 3D

#1 Gast_DJJ_*

• Groep: Guests

Gepost 18 April 2011 - 07:41 PM

Ik heb een nieuwe opdracht, bestaande uit woning die langs een weg staan.
Nu wil ik de woningen weergeven via een foto, ik heb overal gezocht op internet maar ik heb nog steeds geen goede oplossing.

Ik wil de foto's plakken op een blok of plane, ik weet niet of dit mogelijk is en hoe ik dit het beste kan aanpakken.
De bedoeling dat ik door mijn 3d wandel en de gevels zie van de woningen, voor en misschien de zijmuur als dit mogelijk is.

Zou iemand mij kunnen helpen, hoe ik dit simpel en makkelijk kan aanpakken.

Groet,

DJJ
0

#2 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 19 April 2011 - 07:37 AM

Kan je een voorbeeld posten van de foto's die je wilt gebruiken? De techniek is op zich heel makkelijk, maar het kan helpen als ik een voorbeeld heb.
MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#3 Gast_DJJ_*

Gepost 19 April 2011 - 07:44 AM

Hallo Bart,

Kan ik de foto's ook mailen en moet je ook een 2D tekening hebben waar de gebouwen staan op kaart?

Ik vraag mij namelijk af hoe ik de foto het beste kan nemen, ik heb nu een aantal foto's gemaakt. Verder komt een compleet huis weinig voor, er staat altijd wel iets voor, boom struiken enz.

Lijkt mij het handigst dat ik de foto's naar je toe kan mailen, ik ben erg benieuwd hoe jij dit oplost.

Ben altijd blij als mensen mij willen helpen.

Gr.

Dirk-Jan
0

#4 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 20 April 2011 - 10:22 AM

Hoi,

Als je nog geen foto's hebt, dan kan ik je, vrees ik, alleen het principe uitleggen.

• maak foto's zo veel mogelijk in aanzicht
  • Haal in Photoshop de obstakels weg (mensen, auto's, ...)
  • Trek de foto's recht (wegwerken perspectief)
  • Maak per foto een materiaal in CINEMA 4D
  • plak dat materiaal op een volume of een plane

Dat is hoe het in alle professionele producties gebeurt.

Er is een alternatief m.b.v. Camera Projection, maar dat wordt eigenlijk vooral in films gebruikt onder de vorm van Matte Painting. Hier vind je wat meer uitleg over die techniek: http://www.3dfluff.c...-matte-painting - maar nogmaals, in architectuur wordt het niet vaak gebruikt.

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#5 Gast_DJJ_*

Gepost 20 April 2011 - 01:06 PM

Alvast bedankt voor je antwoord, ik heb een foto gemaakt en toegevoegd als bijlage, deze zou ik volgens jou kunnen gebruiken.

Nog een tweede vraag: als ik de woning van drie kanten wil zien moet ik dan drie foto's maken en die op alle zijde plakken.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje : woning.jpg

0

#6 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 21 April 2011 - 08:40 AM

Bekijk Post DJJ, op 20 April 2011 - 01:06 PM, zei:

Alvast bedankt voor je antwoord, ik heb een foto gemaakt en toegevoegd als bijlage, deze zou ik volgens jou kunnen gebruiken.

Nog een tweede vraag: als ik de woning van drie kanten wil zien moet ik dan drie foto's maken en die op alle zijde plakken.

Ja en ja :-)

0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

2 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 2 gasten, 0 anonieme gebruikers