VectorWorks forum: Dongel Niet Gevonden Via Vpn Verbinding - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Dongel Niet Gevonden Via Vpn Verbinding

#1 Gebruiker is offline   Sjaak 

• Forum Kenner
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Stad:Papendrecht

Gepost 04 August 2012 - 11:58 AM

Het overkomt mij (maar ik zal de enige niet zijn) nog al eens dat er 's avonds of in het weekend nog wat gewerkt moet worden.
Om het thuisfront tegemoet te komen lossen we dat op met een VPN-verbinding. Van thuis uit inloggen op de zakelijke werkplek en er kan toch redelijk comfortabel wat werk worden verzet.
Ik werk nog met VW 2010 en dat gebeurde tot voor kort op een Windows XP machine. Het was nooit een probleem.
Sinds kort ben ik in de zakelijke situatie overgestapt op Windows 7. VW niet veranderd.
Als ik nu op afstand VW wil gebruiken krijg ik de melding dat de dongel niet wordt gevonden. VW sluit meteen weer. Na een autorit blijkt de dongel prima te zitten en ook nog eens te werken. Op de werkplek kan VW gewoon gebruikt worden maar op afstand niet.

Is iemand hiermee bekend en is er een oplossing voor?

Vast bedankt.

Sjaak Boer
0

#2 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 05 August 2012 - 02:21 PM

Je bedoelt dat je de dongle op kantoor laat, en dan van thuis uit via VPN op de dongle "inlogt"? Sorry, maar ik denk niet dat dat soort van configuraties überhaupt ondersteund wordt.
MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#3 Gebruiker is offline   Sjaak 

• Forum Kenner

Gepost 05 August 2012 - 11:32 PM

Ik heb niet het idee dat ik 'inlog op een dongel'. Met een VPN (virtual private network) log ik in op een werkstation dat elders staat. Ik bestuur op afstand dat werkstation. Het werk gebeurt ook op die computer en daar staat VW op geinstalleerd en de dongel zit ook in die machine. Bij een VPN verbinding wordt eigenlijk alleen een stream gemaakt van screenshots. Het werk gebeurt op de 'aangestuurde' computer.

Anyway. Ik doe het al jaren zo en vraag me nu af waarom het met windows 7 (het nieuwe werkstation) niet lukt.

Sjaak
0

#4 Gebruiker is offline   nidecker 

• Expert
  • Interests:3D-Windsurfen-snowboarden-MTB
  • Stad:Brasschaat

Gepost 06 August 2012 - 08:08 AM

Als het bij Windows XP gewerkt heeft, moet het ook in Windows 7 werken, je zal eens je instellingen moeten controleren of laten controleren
Freelance tekenaar

Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
0

#5 Gebruiker is offline   Sjaak 

• Forum Kenner

Gepost 06 August 2012 - 08:17 AM

Dat dacht ik dus ook.
Welke instellingen denk jij dat ik moet nakijken?
0

#6 Gebruiker is offline   nidecker 

• Expert
  • Interests:3D-Windsurfen-snowboarden-MTB
  • Stad:Brasschaat

Gepost 06 August 2012 - 09:29 AM

Dat weet ik niet,kan van alles zijn zoals firewall, instelling server enz. het zal proberen zijn tot je het gevonden hebt, ik werk op een ander manier, heb vectorworks thuis geinstalleerd en informeer mijn werkgever dat ik de dongel mee heb en de bestanden haal ik via vpn binnen op mijn pc en als ik gedaan heb zet ik ze terug via vpn op de server. Werk prima en veel sneller.

Ik hoop dat het je lukt , ik ben benieuwd wat het zou kunnen zijn,de protocollen van windows 7 zijn wel iets strenger.
Freelance tekenaar

Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
0

#7 Gebruiker is offline   Dieter Geerts 

• Expert
  • Lid geworden: 26-April 07
  • Interests:VectorWorks, VectorScript, FileMaker Pro,...

Gepost 06 August 2012 - 10:20 AM

Dit werkt gewoon niet en VW ondersteund dit ook niet.

Ik heb dit ook getest, en het werkt zolang iemand VW op die machine ter plaatse kan openzetten, of al openstaat, dan kan je dus wel op deze manier werken, maar wanneer VW afsluit door bugs, wat wel eens voorkomt, en er is niemand meer op kantoor, dan ben je dus gezien aangezien je VW niet kan starten van thuis uit via een vpn verbinding. Zeer spijtig, zeker nu met al het cloud gebeuren en vanop afstand werken. Want zo kan je bv op een tablet of low spec pc werken van waar dan ook op een high-end pc die VW dan draait.

Misschien wel voor op de wish list?
0

#8 Gebruiker is offline   Sjaak 

• Forum Kenner

Gepost 06 August 2012 - 03:33 PM

Ja jongens.....

dit is niet zomaar een wishlist dingetje. Ik heb het altijd zo gedaan en nu gaat het niet meer. Dat dit niet meer gaat is voor mij een zware beperking.
0

#9 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 07 August 2012 - 04:28 AM

Bekijk Post Sjaak, op 06 August 2012 - 03:33 PM, zei:

Ja jongens.....

dit is niet zomaar een wishlist dingetje. Ik heb het altijd zo gedaan en nu gaat het niet meer. Dat dit niet meer gaat is voor mij een zware beperking.

Terug naar vorige Windows, of de dongel meenemen.

Het is overigens geen beperking van Vectorworks, het werd nooit ondersteund. Dat je het aan de praat hebt gekregen, is puur geluk en toeval.

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#10 Gebruiker is offline   ASB 

• Expert
  • Lid geworden: 06-March 07

Gepost 24 February 2015 - 08:02 AM

Ik ben sinds kort verhuisd en woon wat verder weg van het werk. Ik werk nu twee dagen van thuis uit.

Is het nu echt de bedoeling dat ik elke keer de dongel-sleutel moet mee nemen of is er een optie dat het niet het moet?
Windows 7
Vectorworks 2015 standaard
0

#11 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 24 February 2015 - 08:49 AM

Bekijk Post ASB, op 24 February 2015 - 08:02 AM, zei:

Ik ben sinds kort verhuisd en woon wat verder weg van het werk. Ik werk nu twee dagen van thuis uit.

Is het nu echt de bedoeling dat ik elke keer de dongel-sleutel moet mee nemen of is er een optie dat het niet het moet?

Er is misschien een alternatief onder de vorm van G-series (sinds VW 2014). Je belt best eens met iemand van sales bij Design Express om te weten hoe dat zit.

0

#12 Gebruiker is offline   ASB 

• Expert

Gepost 24 February 2015 - 04:09 PM

Bekijk Post BaRa, op 24 February 2015 - 08:49 AM, zei:

Er is misschien een alternatief onder de vorm van G-series (sinds VW 2014). Je belt best eens met iemand van sales bij Design Express om te weten hoe dat zit.

Zal ik dat morgen is doen. Ik vind het wel vreemd dat ik er niet direct iets van terug vind op internet.
Windows 7
0

#13 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 25 February 2015 - 06:35 AM

Bekijk Post ASB, op 24 February 2015 - 04:09 PM, zei:

Zal ik dat morgen is doen. Ik vind het wel vreemd dat ik er niet direct iets van terug vind op internet.

Er wordt momenteel nog geen reclame rond gemaakt - maar het draait bij enkele klanten. Let op, het heeft weinig zin om het bij een klein aantal licenties te doen. Het is namelijk een licentieserver.

0

#14 Gebruiker is offline   ASB 

• Expert

Gepost 25 February 2015 - 09:08 AM

Dus niets voor bij ons, als een klein firma met drie licenties.
Windows 7
0

#15 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 26 February 2015 - 06:54 AM

Bekijk Post ASB, op 25 February 2015 - 09:08 AM, zei:

Dus niets voor bij ons, als een klein firma met drie licenties.

In dat geval is het de dongel. Maar geloof me vrij, de dongel is op dat vlak makkelijker dan een serienummer dat je telkens weer in en uit moet checken.

0

#16 Gebruiker is offline   ASB 

• Expert

Gepost 13 September 2018 - 11:21 AM

Is er eigenlijk al een manier, via een web-licenties of iets dergelijks?
Of is het alleen de dongel of de netwerklicentie (G-serie)?
Windows 7
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers