VectorWorks forum: Bladkader - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Bladkader

#1 Gebruiker is offline   steven.v.b 

• Trouwe forumbezoeker
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 18-February 14
  • Stad:wommelgem

Gepost 02 November 2017 - 04:20 PM

Beste,

snapt iemand hoe je van 0 een bladkader kan maken? Ik probeer mijn oude bij te werken maar daar werkt niets mee van. moet ik terug starten van een symbool en dan records maken?

mvg

Steven
0

#2 Gebruiker is offline   Rene 

• Expert
  • Lid geworden: 23-January 08
  • Interests:Tuinarchitectuur
  • Stad:Holten

Gepost 02 November 2017 - 05:00 PM

het kadergereedschap is er idd niet erg duidelijk op geworden, en persoonlijk vind ik deze ook ( in vergelijking met 2017) lastiger aan te passen. In 2017 kon je er op dubbelklikken en opende er een venster waar je je projectgegevens kon invullen. Nu instellen bladkaders dan op zoek in welk vakje je records staan en dan kunnen ze in het vakje eronder worden gewijzigd.

Maar even terugkomend op je vraag, je moet idd je kader maken, aan de tekst records toevoegen, daarna er een symbool van maken en deze kun je in bladkader dan weer importeren
HP Workstation Z820 nvidia Quadro K6000 12gb intern 32gb
Windows 10 prof.
VW 2018 tuin en landschap
Renderworks

​Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world
Albert Einstein
0

#3 Gebruiker is offline   lijn48 

• Expert
  • Lid geworden: 17-March 11
  • Interests:Architectuur, kunst, fotografie, zee en bergen.
  • Stad:antwerpen

Gepost 06 November 2017 - 11:44 AM

Je kan jouw oude titelblokken terug koppelen via 'importeer symbool' in instellingen bladkader, dmv een bestaande tekening
Het spijtige is dat ook al koppel je het record nadien via het infopalet, je hier de waarden niet meer rechtstreeks kan aanpassen via de gegevens infopalet.
Het gaat idd allemaal wat stroever en al het werk voordien erin gestoken tijdens heel de digitale bouwaanvraag hetze moet je dus weer herzien. Spijtig.
iMac Pro 27-Os X 10.13.6-VW 2018 A&I - Renderworks
0

#4 Gebruiker is offline   steven.v.b 

• Trouwe forumbezoeker
  • Lid geworden: 18-February 14
  • Stad:wommelgem

Gepost 06 November 2017 - 02:54 PM

na veel te veel tijd erin gestoken te hebben werkt alles terug. Zelfs de plannenlijst die via een rekenblad werkte is terug gekoppeld aan alles.

opmerkingen:

-de marges die je in ingeeft voor je kader zijn in mm ipv de eenheid van je doc.
-de records die je maakt bij project en presentatielaag kan je niet rangschikken
-je kan niet alles verwijderen dus als je iets niet gebruikt zoals bestandsnaam blijft dit in een lijst staan
-voor het maken van een plannenlijst (rekenblad) kan je de nummer van de laatste revisie selecteren maar niet de datum hiervan (selectie record-bladkader-...)
- als je het symbool veranderd dan springen de marges standaard op 2cm ipv wat er vooraf ingesteld was.

dit is wat er mij stoorde of ik gebruik het verkeerd.
0

#5 Gebruiker is offline   brajan 

• Expert
  • Lid geworden: 03-August 06
  • Stad:Leuven

Gepost 09 November 2017 - 07:02 PM

Ik ben geen fan van het nieuwe bladkader 2018.
Zoals gezegd veel omslachtiger om gegevens aan te passen.
Daarnaast kon ik vroeger met de pipetfunctie gegevens van mijn groot A4 kadersymbool overbrengen naar een ander bv kleinere kaderhoek.
Als ik dat nu doe verandert er plots van alles aan heel het symbool en niet alleen de recordgegevens http://www.vectorwor...default/sad.gif

Zit het oude kadersymbool nog ergens verstopt, of hebben ze het er helemaal uitgesmeten?
Imac 27" Retina 5K, 3,3 GHz intel Core i5 OSX EL Capitan
Geheugen 24 GB 1867 MHz DDR3
Vectorworks arch 2017 en renderworks 2017
0

#6 Gebruiker is offline   H L 

• Forum Kenner
  • Lid geworden: 09-October 10
  • Stad:Bxl

Gepost 18 April 2018 - 04:08 PM

Titelblok gegevenskoppeling: Bij "parameter" verschijnen de recordvelden van mijn oude titelblok.

-> Waar kan je deze recordvelden aanpassen of bijmaken?

EDIT: gevonden
Macbook pro i7 - 8GB RAM - OSX 10.11.6 - VW 2018 architectuur - VSS
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers