VectorWorks forum: Civil 3D En Solid3D - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Civil 3D En Solid3D civil 3d en solid3D

#1 Gast_DJJ_*

• Groep: Guests

Gepost 10 May 2011 - 03:33 PM

Goedemiddag,

Is het mogelijk om met civil 3d en solid3D om te zetten naar cinema4d, of anders gezegd in te lezen in cinema4d op dezelfde manier als in vectorworks.
Zodat ik wijzigingen van civil3D of solid3d telkens opnieuwe kan inlezen.
Zodat alleen de wijzigingen worden doorgevoerd of kun je dan beter 3ds max aanschaffen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
0

#2 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 11 May 2011 - 12:38 AM

Als je zoekt naar een updatemogelijkheid voor je export vanuit AutoCAD, dan moet ik je teleurstellen. Die bestaat namelijk niet. Of dat de overstap naar Max rechtvaardigt, laat ik geheel aan jou over ;)/> Maar als je dat liever niet doet: ik gebruikte vroeger de truc van alleen te exporteren wat gewijzigd was, dat te openen in een blanco C4D-file en dat met een simpele copy-paste op z'n plek te zetten. Duurde weliswaar een half minuutje langer dan bij een update, maar in het prijsverschil tussen Max en C4D krijg je heel wat van die halve minuutjes.

(ik hoor wel al jaren dat MAXON aan het werken zou zijn aan een uitwisselingsplugin voor Acad, maar of dat ook binnenkort op de markt komt: geen idee).
MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#3 Gast_DJJ_*

Gepost 11 May 2011 - 08:49 AM

Bedankt voor je reactie,

Het liefst blijf ik met cinema4d werken, die keuze is niet zo moeilijk.

Probleem is dat het niet voor mij is maar voor een nieuwe opdrachtgever en dat ik er mee moet gaan werken.

Hij moet betalen en ik niet, maar ik moet min of meer beslissen.
Voor de opdrachtgever is max de logische keuze, omdat dan alles aansluit.

Nu willen ze ook films gaan maken, ik ken het verschil niet tussen max en cinema4d.
Welke systeem hier makkelijker mee om gaat, of maakt het geen verschil.

Ik heb juiste argumenten nodig om niet voor max te kiezen.
0

#4 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 11 May 2011 - 01:33 PM

Ik heb zelf jaren met Max en Maya gewerkt (en ook nog een blauwe maandag met LightWave). Voor het eindresultaat maakt het weinig uit wat je kiest, want ze produceren allemaal hetzelfde soort van beeldkwaliteit. Maar voor het gebruiksgemak en de snelheid van werken ben je beter af met CINEMA 4D. Ook op vlak van stabiliteit is C4D beter. Max heeft de neiging van regelmatig eens "zijn oor neer te leggen", zodat je moet herstarten. Bovendien is een volledige licentie van Max nog steeds duurder dan een volledige licentie van C4D. De technische support is overigens inbegrepen in de aankoop van je C4D-licentie. Tel daarbij op dat C4D bij elke versie met bruikbare en nuttige verbeteringen komt, in plaats van die bordkartonnen verbeteringen de je vaak in Max hebt (door de het overkopen van slecht geïntegreerde third-party plugins), en dan heb je denk ik wel de belangrijkste argumenten pro en contra. Maar je hoeft me niet te geloven, natuurlijk. Je kan het ook gewoon zelf uitproberen ;)/>

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#5 Gast_DJJ_*

Gepost 11 May 2011 - 03:19 PM

Ik heb vandaag ook wat animaties bekeken van max en werd er niet echt blij van.
Wat mij opviel was dat het aanbrengen van materialen / kleuren behoorlijk verschilt.
Als ik het goed begrijp moet je lijntjes trekken naar het object om het materiaal en of kleur aan te brengen. Lijkt mij erg omslachtig en niet echt gebruiksvriendelijk.

Kun jij mij ook vertellen of de snelheid wat betreft het maken van animatie gelijk is of dat er een verschil is.

Verder ben ik ook benieuwd naar de belasting van het systeem, autocad vraagt meer van het systeem, dan vectorworks, hoe groot is het verschil tussen deze beide pakketen.

Hoe kom ik erachter of de plugin waar jij het over hebt daadwerlijk komt en hoe lang dit gaat duren.
0

#6 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart

Gepost 11 May 2011 - 07:02 PM

DJJ, op 11 May 2011 - 03:19 PM, zei:

Ik heb vandaag ook wat animaties bekeken van max en werd er niet echt blij van.
Wat mij opviel was dat het aanbrengen van materialen / kleuren behoorlijk verschilt.
Als ik het goed begrijp moet je lijntjes trekken naar het object om het materiaal en of kleur aan te brengen. Lijkt mij erg omslachtig en niet echt gebruiksvriendelijk.

Dat was ook mijn gevoel / ervaring.

Kun jij mij ook vertellen of de snelheid wat betreft het maken van animatie gelijk is of dat er een verschil is.

Het opzetten van een animatie verloopt sneller in CINEMA 4D. Dat is ook een van de redenen waarom C4D zo populair is in de broadcastingmarkt. Daar moet het altijd gisteren klaar zijn.

Verder ben ik ook benieuwd naar de belasting van het systeem, autocad vraagt meer van het systeem, dan vectorworks, hoe groot is het verschil tussen deze beide pakketen.

Ik denk dat ze het systeem op dezelfde manier belasten. Maar dat is meer een gok, want ik heb recent geen ACAD meer opengehad. Misschien weet iemand anders daar meer over te vertellen?

Hoe kom ik erachter of de plugin waar jij het over hebt daadwerlijk komt en hoe lang dit gaat duren.

Daar kom je niet achter tot het zover is. MAXON heeft niet de gewoonte om dit soort van informatie op voorhand te verspreiden. Dus als je 't zou aanschaffen, dan moet het op basis van de andere argumenten, en niet op basis van het eventuele verschijnen van die plugin.

0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers