VectorWorks forum: Spiegel - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Spiegel

#1 Gebruiker is offline   Eliza 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 04-January 10
  • Stad:Brugge

Gepost 28 June 2011 - 04:34 PM

Hallo,

Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem:
Ik zou graag een spiegel creëren die vanaf een bepaalde afstand geen reflectie meer afgeeft. (voor de duidelijkheid: zie bijlage).
Ik wil hierbij geen "blur" gebruiken, want dan is het overal wazig, en mijn bedoeling is dat het scherp staat, maar uiteindelijk uitdijt ..
Op verschillende fora vond ik: ambient occlusion toevoegen in reflection channel, maar als ik dat doe wijzigt er niets,
en de ambient occlusion ziet er uit als een wit vlak , en ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Kunt u mij hierbij helpen?

met vriendelijke groeten,

Eliza
PC: WINDOWS XP
VW 2010: Standaard & arch. en interieur
CINEMA 4D R11
0

#2 Gebruiker is offline   BaRa 

• Bart
  • Groep: Administrators
  • Lid geworden: 18-June 04
  • Stad:Gent

Gepost 28 June 2011 - 10:29 PM

Hoi, Ambient Occlusion is wel degelijk de juiste methode. In CINEMA kan je de intensiteit van je spiegel regelen met grijswaarden. Ambient Occlusion is een grijswaardenkaart in functie van de afstand tot andere objecten. Hoe dichter de objecten bij elkaar staan, hoe zwarter de kaart. En omgekeerd: hoe verder van elkaar, hoe witter. De reden waarom het bij jouw niet werkt is omdat de kleuren verkeerd ingesteld zijn. Je moet zwart en wit in de gradientbalk van plaats verwisselen, en ook de afstand die standaard op 100cm staat een flink stuk optrekken. Ook de nauwkeurigheid en het aantal samples zal omhoog moeten, want anders krijg je te veel ruis (korrel) in je spiegelbeeld. In bijlage vind je een testbestand, gemaakt met C4D R12.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje : Spiegel_met_AO.jpg

Bijgesloten bestand(en)

MacOS Skunk - altijd de nieuwste versie van VW en C4D

"We moeten partij kiezen. Neutraliteit is in het voordeel van de onderdrukker, nooit in het voordeel van het slachtoffer." - Elie Wiesel
0

#3 Gebruiker is offline   Eliza 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 04-January 10
  • Stad:Brugge

Gepost 29 June 2011 - 01:13 PM

Bedankt!
PC: WINDOWS XP
VW 2010: Standaard & arch. en interieur
CINEMA 4D R11
0