VectorWorks forum: Vectorworks Werkt Top, Totdat Ik Mijn 3D Model Wil Renderen.... - VectorWorks forum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1

Vectorworks Werkt Top, Totdat Ik Mijn 3D Model Wil Renderen....

#1 Gebruiker is offline   MaessenSteff 

• Nieuwkomer Forum
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 04-May 16
  • Stad:Amsterdam

Gepost 30 May 2018 - 03:40 PM

Beste,

Ik werk veel met Vectorworks, heb zelf nooit een opleiding gedaan. Wel heb ik 2 cursussen gevolgd bij 'Design Express'. Nu heb ik thuis een goede game pc staan en wil moet ik soms ook thuis werken.

De pc heb ik een maand geleden gekocht (tweedehands). Heb Vectorworks erop geïnstalleerd. Pc is een i5 met windows 10 en SSD kaart. In principe genoeg om in ieder geval te renderen.

Als ik met vectorworks een 3D model heb gemaakt met een mooie omgeving erbij met verschillende texturen, dan wil ik dat natuurlijk laten renderen. Op het moment dat ik het laat (final of mindere kwaliteit) renderen, krijg ik wel een zandloper en zie je de pixels in beeld, maar daarna wordt alles wit in plaats van dat ik de texturen zie. Ik kan het wel in Open Gl renderen, maar dit geeft natuurlijk niet de juiste kwaliteiten.

Hebben jullie enig idee wat ik kan doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt!

Steff
0

#2 Gebruiker is offline   nidecker 

• Expert
  • Lid geworden: 17-June 04
  • Interests:3D-Windsurfen-snowboarden-MTB
  • Stad:Brasschaat

Gepost 31 May 2018 - 07:10 AM

Stef

Kan je wat meer gegevens geven over je laptop (vga-geheugen enz), maar een i5 vind ik al veel te weinig om naturel te laten renderen.

Mijn laptop

Core i7-7700HQ CPU 2.80 Hrz
Geheugen 16 gb gaat volgende week naar 48 gb
SSD schijf van 500GB
VGA kaart Nvidia Geforce GTX 1080

En die gaat heel goed met renderen (game pc van MSI)
Freelance tekenaar

Pentium Core i7 3930K 32 GB, Windows 10 (64bit), vectorworks 2017 studio, Adobe Creaive Suite 6 Master Collection, Cinema4D Studio R17,X-frog 5.0, Intuos7 tablet, Kolor (panotour),
Total station Leica, Istar360, Vertex K8400 (3d printer)
0

#3 Gebruiker is offline   MaessenSteff 

• Nieuwkomer Forum
  • Lid geworden: 04-May 16
  • Stad:Amsterdam

Gepost 11 June 2018 - 04:34 PM

Bekijk Post nidecker, op 31 May 2018 - 07:10 AM, zei:

Stef

Kan je wat meer gegevens geven over je laptop (vga-geheugen enz), maar een i5 vind ik al veel te weinig om naturel te laten renderen.

Mijn laptop

Core i7-7700HQ CPU 2.80 Hrz
Geheugen 16 gb gaat volgende week naar 48 gb
SSD schijf van 500GB
VGA kaart Nvidia Geforce GTX 1080

En die gaat heel goed met renderen (game pc van MSI)

Naja het rare is, dat ik hiervoor geen game pc had, maar een huis tuin en keuken pc'tje.. totdat hij uit zichzelf windows 10 er op zette, is hij daarna gecrasht. Maar daar deed hij het wel gewoon op.

De nieuwe pc is een Lenovo i5-3470 game Pc gtx 650 Boost met een 120 gb SSD kaart. Ik bedoel, dat hij niet snel is of iets, zou me niet eens uitmaken. Maar hij zou toch wel moeten kunnen renderen??

Nu heb ik wel iemand van design expres gesproken, zij zei dat ik VW op de video/grafische kaart moet installeren. Geen idee hoe??

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groeten

(p.s. sorry voor de late reactie, was op vakantie)
0

#4 Gebruiker is offline   Rene 

• Expert
  • Lid geworden: 23-January 08
  • Interests:Tuinarchitectuur
  • Stad:Holten

Gepost 12 June 2018 - 11:59 AM

Ga naar je bureaublad en met rechtermuisknop, selecteer het configuratiescherm van je grafische kaart. Zoek iets met 3d instellingen beheren, dan kun je bij het tabblad programma instellingen VW toevoegen ( tenminste bij NVIDIA )
ps renderen vraag veel van je machine
Kijk ook naar de renderinstellingen, bv Displacement Mapping en licht berekeningen kosten veel geheugen, en kan soms erg lang duren
Laat eventueel je computer de nacht door werken
Succes
HP Workstation Z820 nvidia Quadro K6000 12gb intern 32gb
Windows 10 prof.
VW 2018 tuin en landschap
Renderworks

​Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world
Albert Einstein
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers